du är vackerDet finns en uppsjö av självhjälpsböcker för bättre självkänsla. Den bok jag fastnat för är Mia Törnbloms första bok; Självkänsla Nu!

Vad handlar boken om?

Boken börjar med att reda ut begreppen självkänsla och självförtroende. Sedan tar boken riktning mot att hjälpa dig som läser till bättre självkänsla.

I boken lyfter Mia Törnblom exempel på dålig respektive god känsla från sin coachning och från sitt tidigare liv. Hon berättar på ett enkelt och personligt sätt.

Jag är bra

Det dyker även upp tankeövningar i hela boken. Den viktigaste är ”Jag är bra”-boken. Där ska du fylla i tre olika saker per dag. Du ska skriva tre saker som varit bra för dig under dagen. Sedan ska du skriva ner tre saker som du är tacksam över den dagen. Slutligen ska du skriva vad du vill ha hjälp med nästa dag. För att hjälpa dig komma igång så finns det gott om exempel på vad du kan skriva.

Några exempel:

Bra: Varit och tränat. Det var bra att jag inte tog det personligt. Jag är rolig.

Tack: Tack för att jag fick öva på tålamod idag. Tack för att jag får utvecklas hela tiden. Tack för min familj.

Hjälp:  Hjälp mig komma igång med träningen. Hjälp mig känna mig värdefull. Hjälp mig att fortsätta utvecklas.

Vem ska läsa boken?

Om du gillar personliga böcker som ger dig utmaningar, så är detta en bok för dig.

Du kan köpa boken här:

Adlibris

Bokus

CDON